Reisirongi peatumisteekond

Eestis liiguvad raudteel reisirongid ja kaubarongid. Reisirongid on lühemad ja sõidavad kiiremini.

Kaubarongid sõidavad samuti kiiresti, kuid pisult aeglasemalt kui reisirongid. Samas on kaubarongid väga pikad ja rasked. Nii kaubarongide kui ka reisirongide möödasõitmisel jää raudteest vähemalt 5 meetri kaugusele. Kaubarong on reisirongist oluliselt raskem ning sellega seoses on ka selle peatumisteekond pikem. Reisirongi peatumisteekond võib olla kuni 1000 meetrit ehk 1 kilomeetrit. See on võrdne 9 jalgpallistaadioni pikkusega. Kui reisirong sõidab raudteel ning ristub auto või jalakäijate teega, siis see on ka põhjus, miks vahete vahel võib minna pikk aeg enne kui raudteed võib ületama – rong on lihtsalt ees ja mööda ei saa. Kui reisirong on möödunud, siis tuleb siiski olla ettevaatlik ning vaadata, ega reisirongi varjust ei ole lähenemas järgmist rongi. Kui autod ületavad raudtee raudteeülesõidukohast, siis tuleb oodata ära tõkkepuu ülestõsmine ja foori punase tule vilkumise lõppemine.

Hiirega nihutades on võimalik muuta pilti ja näha kui kaugelt peaks rong hakkama pidurdama, et kindlasti pidama saada. Eeldusel, et rong hakkas sellest punktist pidurdama, saab rong pidama enne ülesõidukohta. Tegelikult ei pidurda rongid, et jääda enne ülesõidukohta pidama. Rongid peatuvad reisijate ooteplatvormide juures. Samas on oluline meeles pidada, et rongid ei peatu iga ooteplatvormi juures ja rongid võivad jaamast ka suurel kiirusel ning ILMA PEATUMATA läbi sõita.

Reisirongid võivad raudteedel Eestis sõita kuni 135 km/h.